neděle 26. srpna 2012

Fenomén jménem Williamsová

Našla jsem tento článek a moc se mi líbí tak vám ho sem hodím. :D

Pro jedny fantastické tenistky a skvělé kamarádky, pro jiné aragontní Američanky, namyšlené hvězdy a jiná další pojmenování. Já patřím ke skupině první. Jako komentátorovi zejména ženských turnajů mám tu možnost sledovat většinu jejich zápasů, k tomu samozřejmě i turnaje, kterých se sesterské duo neúčastní. Musím říci, že jsem před rokem nevěřil, že se dokáží vrátit na vrchol, že budou cestovat napříč kontinenty a startovat na tolika turnajích WTA. Po pár měsících jsem vyrazil opět na ženský turnaj, tentokráte na olympiádu. Jestli je něco nebo někdo, co ženskému tenisu chybělo, tak jsou to právě ony. Během roku vidíme povětšinou poloprázdné ochozy během zápasů na okruhu, k tomu malý zájem světových médií a fanoušků. Už během předzápasové přípravy na jednom z kurtů v All England Clubu bylo kolem Sereny plno, napěchované hlediště při zápase Venus nepřekvapilo, ale, že se nebude kam postavit či si sednout na ženskou čtyřhru - to jsem doopravdy nečekal! Pokud by se v areálu nehrál jiný zápas než duel sestry Williamsovy proti německému páru Lisická - Kerberová, pochopil bych. Jenže v londýnském Wimbledonu se hrála další utkání, například startovala ve dvouhře Azarenková, hrál také David Ferrer, domácí Heather Watsonová a další. Pro diváky a novináře byl však tahákem zmiňovaný zápas. To, co představuje pro mužskou tour Federer, pro WTA je to Serena s Venus. Můžeme je nemít rádi, ale musíme za ně být vděční. Matematika doby je jednoduchá: větší zájem médií = větší zájem fanoušků = více peněz pro ženský tenis = větší atraktivita pro začínající mládež a samozřejmě touha ostatních hráček dostat se na jejich úroveň. 



Žádné komentáře:

Okomentovat